Když jsem poprvé vybírala kočárek pro miminko, naprosto jsem netušila, jak se v široké nabídce orientovat. Dnes bych na tu otázku měla celkem jednoduchou odpověď: záleží na životním stylu. Pohybujete se hlavně ve městě, nebo podnikáte hodně výlety do přírody? Budete sportovat i s kočárkem? Jezdíte jen autem nebo i jinými dopravními prostředky?

Opravdu jsem nevěděla, jak si vybrat. Z té široké nabídky jsem měla zmatek a neměla jsem žádné srovnání. To mě vedlo k rozhodnutí, že náš první kočárek byl z druhé ruky. Říkala jsem si, že ho vyzkouším a časem pochopím, jaké parametry u kočárku sledovat. Rozhodně jsem nechtěla za kočárek pro miminko utratit víc než 7 000 Kč. Ani v případě, že bych dostala peníze odjinud, protože výbava pro miminko přijde na dost peněz, a kočárek je jen špička ledovce.

Postupně jsem vystřídala čtyři různé kočárky, z toho tři značky Britax, a až ten čtvrtý byl nový. Dnes bych šla do nového kočárku pro miminko rovnou při prvním dítěti, protože už bych věděla, jak si vybrat.

JEDNODUCHÉ DĚLENÍ PODLE ZÁKLADNÍCH PARAMETRŮ

Když pominu speciální a hodně drahé kočárky, pak bych zjednodušila dělení kočárků na:

  • typicky městské kočárky, které jsou lehké, dobře se skládají, nezaberou moc místa, ale nemají nafukovací kolečka, takže už horší chodník je znát,
  • a sportovní kočárky s nafukovacími kolečky, které jsou bytelnější, o něco těžší a zvládnou terén. Čím větší kola, tím lepší do přírody.

Vždy jsem koukala po trojkombinaci (vajíčko, hluboká korbička a klasické sezení). Když jsem kupovala poslední a tentokrát nový kočárek, měla jsem z minulosti dětskou autosedačku (vajíčko), hlubokou korbu, takže stačil kompatibilní kočárek s klasickým sezením, který lze snadno přestavět na hlubokou korbičku, kterou jsem už měla. Předchozí bazarové kočárky jsem prodala a koupila nový značky Britax, typ B-motion plus 3, model 2018. To je za mě slušný kočárek v poměru cena/kvalita. Vzala jsem verzi se třemi koly, dělají i verzi B-motion 4, se čtyřmi kolečky. Nabídka kočárků je dnes hodně široká. Mě oslovil právě Britax. Byla to asi trochu náhoda, vybírala jsem i dětskou autosedačku a výsledky testů mě zavedly ke značce Römer. Odtud je jen skok k Britaxu, dnes je to jedna firma.

BRITAX B – MOTION PLUS VERZE SE TŘEMI KOLY

Pro „tříkolák“ jsem se rozhodla kvůli většímu přednímu natáčecímu kolečku. Je ale třeba dát si pozor při přejíždění chodníku, to znamená počítat s menší stabilitou, nebo sjíždět chodník napřed dvěma zadními koly. Při nastupování do vlaku přední kolo aretuji právě kvůli stabilitě. Čtyř kolová varianta je stabilnější, ale v terénu ji hodnotím méně funkční. Nicméně můžete zakoupit tzv. přední terénní kola, která na výlet připevníte místo menších. Měli jsme je u třetího kočárku také, ale moc nás nebavilo na výměnu myslet.

Kočárek pro třetí dítě jsem tedy koupila na základě zkušeností. Kritéria byla jasná. Chtěla jsem kočárek do přírody na výlety i na možnost za ním bruslit na inline a aby byl pohodlný i na spaní pro dítě (zejména prostorný a s polohovací podpěrou pro nožičky) a nechtěla jsem utratit víc než 10 000 Kč.

Britax B – motion plus verze 2018 stál v základu 7 000 Kč, plus je potřeba dokoupit stříšku nad sportovní úpravu kočárku, která stojí obvykle 1 700 Kč, ale dá se koupit v akci i za méně. Kupovala jsem stříšku také ve slevě, šlo o méně chtěnou barvu: žlutou. Přitom je to barva, která krásně poslouží jako reflexní prvek. S Britaxem absolvujeme všechny výlety popsané v rubrice KAM NA VÝLET S DĚTMI, jezdíme i vlakem a do auta ho dokážu složit a zvedout sama, ač jsem malého a drobného vzrůstu.

Pozn.: S kočárky pro dvojčata nemám zkušenost, taktéž s kočárky pro dvě různě staré děti.

0 0 vote
Article Rating
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] na kočárek asi nikdo nezapomene, je to klasická výbava pro příchod miminka. Psala jsem o něm samostatný článek […]